Hoe werkt het?

Hoe werkt 123vezekeringsvergelijker nu eigenlijk? Op deze pagina wordt het in 5 stappen uitgelegd. Het gaat om de volgende 5 stappen:

  • 1e stap: Verzekeringen vergelijken
  • 2e stap: Offertes opvragen
  • 3e stap: Verzekeringen online afsluiten
  • 4e stap: Digitale polismap
  • 5e stap: Afhandeling van schades

1e stap: Verzekeringen vergelijken

Bij ons zijn alle aanbieders in één overzicht te vinden.

Vergelijk snel en eenvoudig alle verzekeringen. Wanneer je jouw persoonlijke gegevens en voorkeuren in de vergelijking invult, toont deze binnen enkele tellen de tien voordeligste aanbieders. Je kan met gemak de details van de dekking en een samenvatting van de voorwaarden inzien en vergelijken.

In de linker menubalk vind je bij iedere soort verzekering een link “vormen en soorten”. Via deze link vind je extra informatie en handige tips over specifieke verzekeringen. Deze informatie maakt het maken van een keuze makkelijker.

In onze vergelijkingen zijn een paar verzekeraars opgenomen die je in geen andere vergelijking terug zal vinden. Wij hebben ze namelijk allemaal voor je opgenomen.

2e stap: Offertes opvragen

Gratis verzending van het complete overzicht.

Na de vergelijking heb je de mogelijkheid om een maximum van drie offertes aan te vragen. Dit kan gemakkelijk met de knop ‘offerte aanvragen’. De offertes aanvragen is geheel vrijblijvend. Deze zal je altijd via de e-mail ontvangen. In de offertes vind je alle informatie over de verzekering, de maatschappij en de premie. Zo kom je achteraf nooit voor verrassingen te staan.

3e stap: Verzekeringen online afsluiten

Het afsluiten van verzekeringen is bij ons dag en nacht mogelijk. Dit kan via drie verschillende manieren. Via de offerte die per mail word verzonden, direct op de site of via een offerteaanvraag. Hieronder staat een uitleg over hoe de drie mogelijkheden precies in zijn werk gaan:

In het overzicht van de vergelijking vind je een link. Klik op ‘Afsluiten en vul vervolgens je gegevens in.

Onder de knop ‘offerte aanvragen’ zit een link. Na het aanvragen van een offerte vragen wij of je meteen online wilt afsluiten.

Als je kiest voor een offerteaanvraag krijg je een e-mail inclusief link. Achteraf terug gaan en alsnog afsluiten is in dit geval ook mogelijk.

Zodra de aanvraag is ingediend zal binnen een paar seconden duidelijk zijn of de verzekeraar akkoord is gegaan. In dit geval ontvang je een bevestiging via de mail. Wij staan voor razendsnelle service die nergens anders in Nederland te vinden is.

4e stap: Digitale polismap

Na het afsluiten van een verzekering ontvang je geheel vrijblijvend een digitale polismap. In deze polismap staan alle verzekeringszaken zoals polisvoorwaarden, polisbladen en ook een persoonlijk schadedossier. De digitale polismap maakt het mogelijk om dag en nacht inzicht te hebben in je verzekeringszaken en deze te beheren.

5e stap: Afhandeling van schade

Voor het snel en eenvoudig afhandelen van schades werken wij samen met een partij die hierin is gespecialiseerd. Indien mogelijk nemen de medewerken binnen een uur contact met je op en anders gegarandeerd binnen de 24 uur. Als er spraken is van een gedekte schade bij eenzijdige ongevallen dan streven we ernaar deze binnen vijf werkdagen uit te betalen. Volg de schadeafhandeling op de voet via je schadedossier in jouw digitale polismap.

Bedenktijd en contractduur

De contractduur gaat altijd om een periode van 1 jaar. Nadat de verzekering is afgerond, heb je nog 14 dagen bedenktijd. Mocht je de premie al betaald hebben dan storten wij deze zo snel mogelijk terug op je bankrekening.

Betaalmogelijkheden

Maandbetaling van de premie zal altijd plaatsvinden via automatische incasso. In het geval van een jaarpremie kan je kiezen tussen een automatische incasso óf acceptgiro.